Permanent contact person = personal service
About us
Progmatic has been helping companies achieve their goals with automation for 40 years.
Progmatic has been helping companies achieve their goals with automation for 40 years.
In 1984 richtte Ger Kommers Progmatic op vanuit zijn keuken thuis in Halsteren. Progmatic ontstond uit een drijfveer dat het anders kan en een passie voor techniek.
Op verzoek van onze klanten, ontwikkelde Progmatic een eigen visualisatiesysteem, genaamd ‘Progmatic Visualisering Systeem’, afgekort tot PVS. PVS draaide onder DOS. De klanten die toen fan werden van Progmatic zijn het nu nog.
In 2000 verhuisde Progmatic naar de huidige locatie. Deze verhuizing bood ons de mogelijkheid om verder te groeien en meer klanten te helpen.
Om onze klanten beter te ondersteunen, hebben we een modern, flexibel product ontwikkeld dat rijke klantervaringen integreert, focust op schaalbaarheid, en een complete oplossing biedt van HMI tot SCADA en MES-functionaliteiten in een webgebaseerde omgeving voor toegang tot informatie altijd en overal, zonder onnodige complexiteit.
In 2021 vond er bij Progmatic een belangrijke verandering plaats: drie ervaren medewerkers, Victor, Markus en Rob, namen het bedrijf over. Samen brengen ze meer dan 40 jaar ervaring bij Progmatic in, wat getuigt van hun diepgaande kennis en betrokkenheid bij de onderneming.
In 2024 viert Progmatic Industriële Automatisering haar 40ste verjaardag. Gedurende deze vier decennia hebben we ons constant ontwikkeld, en vandaag de dag zijn we er trots op dat we in staat zijn om grote, complexe projecten gestructureerd en met een uitzonderlijke kwaliteit te leveren.
Ontdek onze Academy, waar we toegewijd zijn aan de groei van onze collega’s en klanten en samen streven naar professioneel succes.
Bij ons mag je rekenen op een grondige, op maat gemaakte opleiding en uitstekende begeleiding. Samen doorlopen we stap voor stap de training. Of het nu gaat om technische vaardigheden, management of persoonlijke groei. We herhalen dit proces voor al onze opleidingen, zodat je altijd klaar bent voor praktijksituaties.
Lees meer over de academyBij Progmatic hanteren we een gestructureerde organisatie verdeeld in zeven divisies. Deze indeling verduidelijkt verantwoordelijkheden en verzekert heldere communicatielijnen. Elke divisie heeft een unieke focus, wat bijdraagt aan een efficiënte en doelgerichte bedrijfsvoering. Ons organisatieschema is een toonbeeld van onze toewijding aan duidelijkheid, samenwerking en voortdurende ontwikkeling, cruciaal voor ons succes.
Deze divisie maakt de samenleving bewust van het bestaan van Progmatic en haar successen. Verder worden relaties gelegd voor uitbreiding.
Deze divisie ziet er op toe, dat elk product dat het bedrijf verlaat het vereiste kwaliteitsniveau heeft. Verder verzorgt deze divisie de benodigde opleidingen betreffende vakkennis die alle personen binnen de organisatie moeten hebben om dit kwaliteitsniveau te kunnen leveren.
Zorgt voor goede standaardisatie, goed opgeleide mensen en de beste kwaliteit voor onze klanten.
Deze divisie is verantwoordelijk voor het opzetten van de organisatie met effectief, productief en ethisch personeel.
Binnenkomende en uitgaande communicatiestromen afhandelen. Communicatie met externe begeleiding bij ziekte verzuim.
Dit is de enige divisie die niet echt met ons product bezig is. Ze bouwt geen besturingen. Ze zorgt ervoor dat het bedrijf zonder afleidingen van buitenaf kan werken. Ze zorgt verder voor alle voorzieningen die nodig zijn om goed te kunnen werken, inclusief systeembeheer.
Deze divisie levert kwaliteitsbesturingen volgens afspraken met haar klanten.
Deze divisie zorgt voor de verkoop aan nieuwe klanten en bestaande klanten. Dit doet ze door vraag naar de producten te creëren.
Zorgt dat de bedrijfsomzet wordt gehaald en geeft leiding aan de verkopers.
Deze divisie behandelt de financiële zaken en rapporteert aan het MT en externe organisaties zoals banken en belastingdienst.
Controle op inkomsten en uitgaven.
Deze divisie maakt de samenleving bewust van het bestaan van Progmatic en haar successen. Verder worden relaties gelegd voor uitbreiding.
Deze divisie ziet er op toe, dat elk product dat het bedrijf verlaat het vereiste kwaliteitsniveau heeft. Verder verzorgt deze divisie de benodigde opleidingen betreffende vakkennis die alle personen binnen de organisatie moeten hebben om dit kwaliteitsniveau te kunnen leveren.
Zorgt voor goede standaardisatie, goed opgeleide mensen en de beste kwaliteit voor onze klanten.
Deze divisie is verantwoordelijk voor het opzetten van de organisatie met effectief, productief en ethisch personeel.
Binnenkomende en uitgaande communicatiestromen afhandelen. Communicatie met externe begeleiding bij ziekte verzuim.
Dit is de enige divisie die niet echt met ons product bezig is. Ze bouwt geen besturingen. Ze zorgt ervoor dat het bedrijf zonder afleidingen van buitenaf kan werken. Ze zorgt verder voor alle voorzieningen die nodig zijn om goed te kunnen werken, inclusief systeembeheer.
Deze divisie levert kwaliteitsbesturingen volgens afspraken met haar klanten.
Deze divisie zorgt voor de verkoop aan nieuwe klanten en bestaande klanten. Dit doet ze door vraag naar de producten te creëren.
Zorgt dat de bedrijfsomzet wordt gehaald en geeft leiding aan de verkopers.
Deze divisie behandelt de financiële zaken en rapporteert aan het MT en externe organisaties zoals banken en belastingdienst.
Controle op inkomsten en uitgaven.
Progmatic onderscheidt zich door alle expertise die direct of indirect met industriële automatisering te maken heeft, zelf in huis te hebben. Met een team van 40 ervaren en uiterst betrokken medewerkers nemen wij een klant bij de hand om voor ieder automatiseringsvraagstuk een passende oplossing te ontwikkelen.
Progmatic helps companies achieve their goals through automation.